Zasady gry
2.1 Mistrzem ligi zostaje kierowca, który uzyskał największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów u dwóch kierowców decyduje liczba zwycięstw. 2.2 Mistrzem konstruktorów zostaje zespół, którego kierowcy uzyskali największą ilość punktów w sezonie. W przypadku takiej samej liczby punktów decyduje liczba zwycięstw. 2.3 Zabronione jest ścinanie zakrętów. Dozwolone jedynie w awaryjnych sytuacjach lub w celu uniknięcia kolizji. Nadmierne ścinanie karane będzie dyskwalifikacją. Wszelkie sytuacje sporne w tej kwestii rozstrzygane będą przez Radę Ligi po uprzednim obejrzeniu powtórek z wyścigu. 2.4 Zabrania się wykorzystywania pobocza toru do uzyskania lepszego czasu na kwalifikacjach czy lepszego wyniki na GP. Nieprzestrzeganie karane będzie - +2 minuty do czasu końcowego lub dyskwalifikacją. 2.5 Przestrzegamy zasad flag,: - żółta flaga - to niebezpieczeństwo na torze, na żółtej fladze wyprzedzanie jest niedozwolone. - niebieska flaga - ostrzega kierowce że za nim znajduje się szybsze auto i za moment bedzie zdublowany. Zawodnik jadący wolniejszym autem ma obowiązek przepuścić szybszego od siebie kierowce.
Kwalifikacje
3.1 Sesja kwalifikacyjna odbywa się przed Grand Prix i trwa 15 minut. 3.2 Kwalifikacje są obowiązkowe. Brak uzyskanego pomiaru czasu równoznaczne jest z brakiem możliwości startu w Grand Prix.( po za usprawiedliwionymi przypadkami)
Wyścig
4.1 Grand Prix odbywa się zaraz po kwalifikacjach. 4.2 Długość wyścigu 55%, czas trwania GP około 1h. 4.3 Jeżeli kierowca przejedzie 50% GP jest klasyfikowany. 4.4 Dozwolone jest restartowanie wyścigu wtedy i tylko wtedy gdy przynajmniej 2 kierowców polegnie na pierwszym zakręcie lub w formation lap. 4.5 Przed startem wyścigu osoba hostująca serwer zobowiązana jest do zapytania każdej z osób czy jest gotowa do wyścigu. Zabronione jest rozpoczynanie wyścigu bez wyrażenia przez wszystkich graczy pełnej gotowości.
Punktacja
1. miejsce:8 pkt 2. miejsce:7 pkt 3. miejsce:6 pkt 4. miejsce:5 pkt 5. miejsce:4 pkt 6. miejsce:3 pkt 7. miejsce:2 pkt
Ustawienia gry
5.1 - Zuzycie paliwa - X2 - zuzycie opon - X2 - awarie mechaniczne - normalnie 5.2 Nie wymagamy zastosowania obydwu rodzajów opon w trakcie wyścigu soft & hard. 5.3 Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 30% 5.4 Pomoce podczas jazdy:
F1 - Dozwolone F2 - Dozwolone F3 - niedozwolone F4 - Dozwolone F5 - niedozwolone F6 - niedozwolone F7 - Dozwolone F8 - Dozwolone F9 - Dozwolone F10 - niedozwolone F11 - Dozwolone
Kary
6.1 Spowodowanie wypadku podczas wyścigu i nie oddanie pozycji poszkodowanemu +1 minuta do czasu końcowego. 6.3 Specjalne spowodowanie kolizji podczas GP i kwalifikacji kara - zawieszenia na dwa kolejne GP. 6.4 Spowodowanie lub przyczynienie sie do zniszczenia/uszkodzenia auta innego kierowcy z wlasnej winy DQ/+1 min. 6.5 wyprzedzanie przez sciecie zakretu i nie oddanie pozycjii , kara - + 1 min do czasu koncowego
|